Praca w ubezpieczeniach turystycznych

Turystyka jest coraz prężniej rozwijającą się branżą. Ludzie coraz lepiej zarabiają, stać ich na coraz więcej, a tym samym też mogą sobie oni pozwolić na wyjazdy. Nas nie satysfakcjonują już takie wyjazdy dookoła komina, my chcemy mieć możliwość jeżdżenia jak najdalej, bo to jest teraz nasza aspiracja, żeby poznawać inne kraje i inne kultury. Dlatego też ubezpieczenia w podróży stały się standardem i dzisiaj kupowane są przez naprawdę wielu wyjeżdżających ludzi. Jednakże praca w takich ubezpieczeniach nie jest łatwa, można powiedzieć, że jest bardzo wymagająca.

Specjalistyczne szkolenia

Pomyślmy o tym w ten sposób. Skoro człowiek wykupuje sobie OC do samochodu, to nie dlatego, że to jest fajne i że mu się to podoba, tylko że musi. Skoro więc musi, to szuka najtańszej oferty, płaci za nią i wraca do domu bez gadania. Natomiast ten, który wyjeżdża na wakacje, on wymaga, on ciągle potrzebuje czegoś lepszego, on grymasi, chce, żeby oferować mu dogodne warunki, niską cenę i całodobową obsługę. To natomiast stawia przed ubezpieczycielem wiele wyzwać, musi on szkolić pracowników, którzy będą specjalizować się właśnie w turystyce. Tacy pracownicy muszą potrafić odpowiednio obsłużyć klienta i to jest sprawa priorytetowa. Bez tego niestety nie da się zrobić nic innego. Klient źle obsłużony to taki, który już z naszych usług nie skorzysta, a więc tak ważne jest, żebyśmy pamiętali o tym, żeby oferować mu odpowiednie ubezpieczenia zdrowotne za granicą, na odpowiedni czas i za odpowiednie pieniądze.

Niezbędne umiejętności

Pracując z klientami, którzy podróżują, agent ubezpieczeniowy ma twardy orzech do zgryzienia, a szczególnie w przypadku tych osób, które wykupują bardzo drogie, ekskluzywne wycieczki. Niejednokrotnie trzeba iść na jakieś ustępstwa, tak dopasowywać pakiety, żeby były one odpowiednie, tak konstruować oferty, żeby odpowiadały jak największej liczbie osób. To wszystko nie jest naprawdę proste. Konieczna jest doskonała znajomość oferty, norm i zasad, jakie w niej funkcjonują, a także znajomość działania z różnego rodzaju klientami. Każdy przecież potrzebuje czegoś innego, każdy oczekuje różnych rozwiązań i każdemu trzeba zaoferować to, czego oczekuje. To natomiast nie jest wcale takie proste, jak mogłoby nam się wydawać. Wręcz przeciwnie, to wymagająca praca, która każdego dnia nastręcza ogrom trudności i niestety trzeba sobie z nimi poradzić, bo każda polisa jest inna. Jednakże praca ta daje też dużo satysfakcji i dość dobre pieniądze, bo ubezpieczyciele zazwyczaj pracują na franszyzie i mają dość dobre prowizję od sprzedanych przez siebie polis.